18 Nisan 2010 Pazar

Mobilyacılar Derneği MOsDer in Hedefleri

Dunyada yirminci sirada yer alan sektorun, markalasma hareketiyle iki yil icinde 15 inci siraya cekilmesi de hedefleniyor. 60 bin firmanin yer aldigi mobilya sektorunde MOsDER uyesi 27 firma, markalasma hareketine imza atiyor. Bu amacla halki markali mobilya satin alma yonunde reklam kampanyasi da baslatan dernek, uyelerine de markalasma hakkinda egitim seminerleri veriyor. Kampanyaya MOsDER uyesi olan Aldora, Alfemo, Bellona, Casa, Caglayan, Cilek, Dogtas, Donat, Gala, Idas, Ipek, Istikbal, Kilim, Konfor, Laressa, Merinos, Mobi, Mobiland, Mondi, seray, Teleset, Temo, Tepe, Vitello, Yagmur, Yatas, Yatsan destek veriyor.
mobilya
IHRACATTA ILK BEsTE OLACAgIZ: MOsDER Baskani Memduh Boydak, hedeflerinin ozgun Turk tasarimiyla markalasmak oldugunu belirterek, bu konuda 20 yi askin universiteyle tasarim, Ar-Ge calismalari ve yarismalar duzenlediklerini soyledi. “Dunyada 20 inci sirada olan Turk mobilya sektorunun, iki yil icinde ilk 15 te yer almasini istiyoruz” diyen Boydak, markalasma hareketini Turk mobilya markalarinin olgunlasmasi ve dunyaya acilmasi icin baslattiklarini kaydetti. Boydak, herkesin sektorde bireysel markalasma cabalari oldugunu ancak sektoru kapsayacak ilk markalasma hareketine imza attiklarini vurguladi. MOsDER in kurulmasindan sonra uc yildir markalasma konusunda faaliyetlere basladiklarini dile getiren Boydak, “Tuketiciyi de markali mobilya alma yonunde bilinclendirmeye calisiyoruz. Markali mobilya, sorumluluk, garanti demek. sorun ciktiginda iade olanagi var. Markali mobilyalarin tasarimla, standartlarla ilgili sorumlulugu bulunuyor” dedi.

MARKALAsMA IHRACATI DA ARTIRACAK: Memduh Boydak, 6 milyar dolar buyukluge sahip sektorun 760 milyon dolar ihracati oldugu bilgisini vererek, markalasma hareketiyle Turkiye deki mobilya sektorunden dunyayi da haberdar etmek istediklerini vurguladi. sektorun ihracatini bes yil icinde 2.5 milyar dolara cikartmak istediklerini aktaran Boydak, “Bu yil ihracatin 1 milyar dolari gecmesi bekleniyor. Mobilyanin, bes yil icinde Turkiye de en cok ihracat yapan bes sektor arasinda yer almasini hedefliyoruz. Ihracata onem veren mobilyanin boyle bir sansi var. Bulundugumuz cografyada etrafimiz mobilya ihtiyaci olan ulkelerle cevrili. Ortadogu ve Dogu Avrupa da potansiyel var. Kuzey Afrika da, Misir, Tunus, Fas gibi ulkelerde de ihtiyac var” diye konustu.

Evlilik sezonu olmasina karsin erken secim talebi etkiledi

MOsDER Baskani Memduh Boydak, secimlerin erkene alinmasinin mobilya satin alma davranisini olumsuz etkiledigine deginerek, “Evlilik sezonu acilmasina karsin taleplerini hafiften erteleyenler oldu. Bunu siyasetin etkisine bagliyoruz. Ama yuva kuracak insanlari siyaset durduramaz. sektor gecen yili iyi gecirdi ve ortalamanin uzerinde buyudu. Bu yil da yuzde sekiz buyume bekliyoruz. Ilk uc ayda durgunluk vardi ama yil sonunda bunun telafi edilecegini dusunuyoruz. Turkiye de aile yapisi degisiyor. Bu da mobilya tuketimini artiriyor. Mobilya eskiden ihtiyacti simdi statu urunu oldu. Turkiye de mobilya kullaniminin 15 yildan 8-10 yila dustu. Markalasmayla mobilya sektoru daha hizli buyuyecek.”

Markalasma kampanyasiyla tuketici bilinclendiriliyor

MARKALAsMA hareketi baslatan Mobilya sanayicileri Dernegi (MOsDER), bu hareketle Turkiye mobilya sektorunun olgunlasmasi ve dunyaya acilmasini hedefliyor. MOsDER Baskani Memduh Boydak, markali mobilyaya yonelik reklamlar yaptiklarini ve tuketiciyi bu konuda bilinclendirmek istediklerini kaydetti. Boydak, soyle devam etti: “Dunyada ozgun mobilyaya dogru kayis var. Markalasmanin sektore katkisi olacak. Dernek uyesi markalarin urettigi urun ve hizmetler, sektorun hizli gelisimine katki saglayacak. Markalasma yurtdisinda da islerin artmasina katki saglayacak ve sektoru buyutecek ve tuketimi artiracak.”

Hurriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder